13 Ağustos 2009 Perşembe

Doruk'um 14 aylik :)

– Dorukum henuz yurumuyo. Elinde biseyler olunca unutup bir iki adim attigi oldu sadece. Tay tay yapiyo ama öyle cok uzun surmuyo. Geriye devriliyo. Koltuga tutunup yurumekte pek hosuna gitmiyo. Bu aralar koltugun kenarindaki kumandalara takti. Gecen kanal degistirince pek bi hosuna gitti. fiimdi kumandayi alip tvye ceviriyo degistiricek sözum ona.

– Dorugun cok garip bi emekleme stili var. Emekleme diyemeyiz. Önce kendi etrafinda dönmeyle basladi. fiimdi ablamin benzetmesi su ki aslinda dogru: Isiklarda dilenenler gibi surunuyo. cok seri ve uzun gidemiyo bu sekilde ama onun emeklemesi de bu. Oysa ben cok istemistim emeklemesini. Olmadi.

– Su an önde 8 disi ve 4 tanede azi disi var yukarida ve asagida. Herseyi cigniyo. Yemek olayi pek duzenli diil. Bi gun yedigini ertesi gun yemiyebiliyo. Genelde oyalayarak veriyoruz yemeklerini. Ekmege, makarnaya bayiliyo. Onlari görunce hicbisey yemek istemiyo. Sakliyoruz o yuzden. carsambalari pazara gidiyoruz ama rusvetle oturuyo pusetinde. Muz, salatalik veriyoruz. Ancak öyle duruyo. Zaten puset olayini hic sevmedi.

– Bu aralar el cirpip muzik setini gösteriyo muzik calalim diye.

– Is cikisi Dorugu parka göturuyorum. Diasa'nin ordakine. Buyuk cocuklar var. Istemiyolar oglumu. O da onlarin yanina gidiyo hep. Topunu da mutlaka aliyoruz. Orda herkes herkesin oyuncagiyla oynuyo. Doruk birini elinde yiycek bisiy olunca istiyo hemen. Bazen verenlerden yiyo. Cubuk kraker filan. Bazen de ben cantamda mutlaka tasidigim sade kalin cubuktan veriyorum. Önceden Diasa'ya gidip sepete oturttugumda dururdu. Artik onda da rusvetle durmaya basladi.

– Doruk artik sabahlari uyanir uyanmaz kalkmak istiyo. Öyle yatak keyfi filan yok. Biz de bi iki oyuncakla filan kandirmaya calisiyoruz biraz yatakta dursun diye. Sabahin 7’sinde uyku mahmuru kalkmak istemiyorum hic. Bezini degistirmeyi sevmiyo. Bi de altini acinca kanatana kadar kasiyo belini, kalcasini. Hele pisik kremi surmek ölum. Yuzustu dönup geri geri ittiriyo kendini.

– Bu aralar ellememesi gereken bisiy oldugunda isaret parmagini kaldirip i ih anlaminda salliyo. Gerci yapmamasi gereken seyi yine yapiyo o hareketin arkasindan. Mesela ciceklere gidip yolmamasi gerektigini biliyo ama gidiyo gene parmagini i ih yapa yapa.

– Bazen aksamlari uykusu geldiginde bi sirinlik geliyo ustune. Huzurlu mayisik bisiy oluyo. O zaman öpmeme de bisiy demiyo. Hatta kendi yakin duruyo bana. Ben de bu firsatlari degerlendiriyorum.

– Agzini bacagima yapistirip pppppppppp yapiyo. Biz guluyoruz diye o da iyice oyun yapti. Arkasindan da guluyo.

– Herkese el salliyo. Bazen bön bön bakiyo el sallayana ama sonra arkasindan salliyo. Is isten gecmis oluyo tabi. Kimseye gitmek istemiyo. Bi tek Mualla ablaya ve babasina. Babaneye, ananeye bile gitmiyo. Beni ise gecirirken agliyo cok. Ona hoscakal demeden gitmeyin diyolar ama bazen kaciyorum resmen. Yapmamak lazim aslinda biliyorum.

– Isten gelince bazen yakalamaca oynuyoruz Mualla abla, ben, Doruk. Doruk kimin kucagindaysa digeri kovaliyo. O da cok egleniyo. Kan ter icinde kaliyoruz.

– Gecen cumartesi balkonda yemek yedirmeye calisirken kargalara yemek atmaya basladik. Ama onlar isi abartip balkonun dibine kadar geldi. Ben de korkup terlik aldim elime. Kovaliycam sözumona. Sonra Erim elinde pist pistla geldi. Dorukta aldi eline ve su atmaya basladi. Cok eglendi.

– Aksam 10 gibi yatiyo. Gece de 3-4 gibi uyaniyo. I iiiiii diye cagiriyo resmen bizi. Bi yatisi var fotosunu cekebilsem keske. O pozisyonda nasil uyunur bilmiyorum hic.

– Daha anne demiyo. Babayi da bilincli olarak söylemiyo. Daha dogrusu hic bir kelime söyleyemiyo.

– Köpek görunce deliriyo ama korkuyo yanina gelince. Komsunun köpegi var Talia diye. Insanin ustune filan atliyo. O da tedirgin oluyo haliyle. Gerci Aslihan'larin ordaki parkta kucuk bi köpek var ondan da korktu gecen.

– El supurgesine bayiliyo. O supursun istiyo. Playschool’un varmis Irmakta almak istiyorum ben de. Gerci biraz kiz isi geliyo ama. Elektrikli supurge ve sapli supurgeye da bayiliyo. Nerde o sapli supurgelerden görse tasiyanin pesinden kosuyo. (Istinye park, Acibadem hastanesi temizlik görevlisi ekipmanlari)

– Yemek yerken cikardigi seslere bayiliyorum. Icimden bu yemege bu ses nasil cikarilir demek geliyo.

– Kaka yapaken cok komik ikiniyo. Agzini da bi sekil yapiyo. Ter icinde kaliyo. Daha kucukken dizimize yatirirdik. Hep öyle yapardi.

– Banyo yapmayi cok seviyo. Masrapaya su doldurup ustune dökmeye bayiliyo. Accayip terledigi icin surekli suyun icinde yasasa yeridir.

– Doruk tv seyretmeyle hic ilgilenmedi. Cogu zaman biraz baksa da oyalansa dedigimiz oldu. Ama halende bakmiyo.

– Schleich diye bi marka var hayvanlarin oyuncaklarini yapiyo. Doruga ordan bi suru oyuncak aldik. Cesit cesit hayvanlar. Yataginin altindaki cekmeceye koyduk. Daha önceleri cok yapiyodu, kalkinca oraya gitmek istiyodu. Onlarla oynuyodu. Muhabbet kusu var mavi. Onu bacagima koyup “sakkin bi yere gitme kus” diyodum parmagimi sallayarak. Sakin lafini ve isaretini ordan ögrendi sanirim. Buyuyunce daha cok oynayacagini umuyoruz. Gerci biz alirken cok heveslendik. Kendimiz icin aldik nerdeyse. Erim biliyomus daha önceden bu markayi. Ben de onun sayesinde ögrendim. Cok basarili yapiyolar bence hayvanlari.

www.schleich.com

– Doruk ilk disini yanlis hatirlamiyosam 5 aylikken cikardi.

– Oglusun saclari simdilik kivircik. Ama Erim'inde saclari kivircikmis ve ilk kestirmeden sonra duzelmis. Dorugunda öyle olcak buyuk ihtimalle. Ama ben simdi kivircik ve daginik saclarindan dolayi Deli profesörum diyorum ona.

– Oyun parkindaki merdivenleri filan beser beser cikmaya calisiyo. cok komik. Doruk yurumek diil kosmaya basliycak bence.

– Carsamba öglen tatilinde pazara gidiyoruz Ayazaga’na. Rusvetle oturuyo pusetinde. Meyvacida muz görup istiyo. 1 muzu bitiriyo.

– Bu aralar yatakta ayaga kaldirip hop diye popo ustu dusuyoruz. Oyun yaptik. Bu sayede yurumeye baslayinca duserse korkmaz belki.

– Bi de yatakta ters donup geri geri inmeyi ögretiyoruz. Ki bizim yatak baya yuksek.

– Bu aralar bana yapisti Doruk. Babaya bile zor gidiyo. Cok komik bi yere gitmek istiyosa önce iki elimi de ayri ayri buluyo. Tutuyo ve yönlendiriyo.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder