6 Ekim 2010 Çarşamba

Haydi hayırlısı...


Pazar Doruğu İstinye Park'taki oyun alanına sokma gafletinde bulundum. Oysaki biz ara ara girerdik buraya ama o gün Joyfull House'nin öğrencileri ordaymış. Hepsi birer canavar :) Ben bunun farkında olmadığım için önce biraz yanında durdum Doruğun sonra girişteki masaya geçtim, gazete okumaya başladım. Baktım Doruk'ta beni çağırmıyor. Ay ne güzel, benim oğlan kendi kendine takılıyor dedim. Hatta ordaki görevli bir kadına "ben bugün bıraksaymışım olurmuş" dedim. O da çıkın isterseniz, bir şey olursa biz sizi ararız dedi. İçime sinmedi. Neyse iki dakika sonra Doruk burnunu tutarak yanıma geldi. "Abiler bana niye vuruyo" dedi. Hay kuzum ya. Yok dedim onlar büyük biraz. Çok hızlı koşuyolar, tırmanıyolar, istemeden sana çarpmışlardır diye. Sonra küçük bir oyun evi var ona girdi Doruk. Ben de yanındayım ama dışarısında. Doruk içeride oynuyor. Dışarıdan camdan bir kızın eli uzandı birden bire ve Doruğun yüzünü cırmıkladı. O kadar ani olduki hiç birşey yapamadım. Neyse yüzüne krem sürdük ve benim aklıma çıkmak gelmiyor bir türlü. Büyük çocuklar girip çıkmaya başladı ufacık eve ve Doruğu itiklemeye başladılar. Doruğun "anne kucaana al" deyişi vardıki surat ifadesini anlatamam. Neyse sonunda ordan çıktık ve bu çocuğu ben yuvaya başlatsam neler olur diye kara kara düşünmeye başladım. Doruk kendini korumayı bilmiyor ve kimbilir ne kadar ilgilenirlerki onunla. Off bu yuva işleri beni çok sıkıyor zaten. Neyse bu konular karışık konular. Zamanla göreceğiz bakalım.

3 yorum:

  1. Hemen pes edip moralinizi bozmayın, şansızlık olmuş, kreş öğrencileri hep birlikte dışardan oraya geldikleri için emin olun normalin iki katı yaramazlık yapmışlardır... Bir şekilde kendini korumayı öğrenecek... Tabi anne kuşa göre durum çok zor ama geçecek :)

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. tecrübeliler diyor ki,çocuğunuz kreşe başladıktan 1-1,5 ay içinde kendisini korumayı öğreniyor.Geçen de banim başıma bir olay geldi 1,5 yaş civarı bir kız çocuğu,oyun salonunda oynarken benimkilere saldırdı,düşün bizimkilerden küçük,ciccikoğlumun yanağını tırmaladı, civcikkızımın gözünü tırmalamak/çıkarmak üzereyken müdahale ettim.Annesi üzüldü tabi aldı gitti, o ne 1 dak sonra babası aldı geri getirdi çocuğu,gülüyor adam ahh benim cin kızım diye,durur mu yine saldırdı benimkilere,benimkiler nasıl bağırıyor,ağlıyorlar,onu itmiyorlar bile.Bende işte o zaman senin gibi üzüldüm ve dedim bunlar nasıl koruyacak kendilerini.

    YanıtlaSil
  3. Doruğun yüzünü cırmıklayan kız da küçüktü :) Başka çocuklara da zarar verdiğini gördüm ve içimden "çocukları bu kadar şiddet yanlısıysa anne ya da babanın da içerde olması gerekiyordu" geçti. Ama tabi böyle şeyler olacak ve hatta yanında olmadığımızda da olacak. Kendilerini korumayı gerçekten öğrenecekler sanırım :) 1-1,5 ay mıı? Biraz uzun değilmi yahu :)
    Ben Doruğun canının yanmasından çok haline acıdım :(

    YanıtlaSil